Monday, January 20, 2025

სახალისო აქტივობა – შიდა წრე და გარე წრე

 ინგლისური ენა გლობალური კომუნიკაციის უნივერსალური საშუალებაა. მისი მნიშვნელობა ნათლად ჩანს როგორც მოსწავლეების, ისე მშობლების დამოკიდებულებაში.

ენის შესასწავლად და დასაუფლებლად გამოიყენება მრავალფეროვანი მეთოდოლოგია, რაც ხელს უწყობს მოსწავლეებს, უკეთ გაიგონ და გამოიყენონ ენა პრაქტიკულ სიტუაციებში. ამ პროცესში განსაკუთრებულ როლს ასრულებს ინოვაციური აქტივობები და დიფერენცირებული სწავლება, რომელიც ტრადიციულ საგაკვეთილო პროცესს უფრო საინტერესოს და მიმზიდველს ხდის. მსგავსი მიდგომების საშუალებით შესაძლებელია მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება და მათი საუბრის უნარების სტიმულირება.

ენის შესწავლისას  ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ასპექტი ლექსიკური ერთეულების დაუფლებაა. მათი შესწავლა და პრაქტიკული გამოყენების უნარის გამომუშავება დიდწილად განსაზღვრავს ენის ფლობის დონეს. პედაგოგები სისტემატურად ცდილობენ, მოსწავლეებს შეასწავლონ უცხო სიტყვები, დააკავშირონ ისინი საგაკვეთილო მასალასთან ან ცხოვრებისეულ სიტუაციასთან. თუმცა, ლექსიკური ერთეულების დაზეპირება მოსწავლეებისთვის ხშირად უინტერესო და დამღლელია, რაც სწავლის პროცესს ართულებს.

“შიდა და გარე წრე ” აქტიური  სწავლების  ერთ-ერთი ეფექტური  სტრატეგიაა, რომელიც ენის სწავლების პროცესში წარმატებით გამოიყენება.  ეს აქტივობა  მოსწავლეებს ხელს უწყობს  ცოდნის გააქტიურებაში.

მეთოდის გამოყენების მიზნები:
• მასწავლებელს საშუალებას აძლევს სწრაფად დაადგინოს, თუ რა იციან მოსწავლეებმა თემის, თავის ან მოთხრობის ეპიზოდის გავლის შემდეგ.
• მოსწავლეებს ეხმარება წინარე ცოდნის გააქტიურებასა და ჩამოყალიბებაში.
• მოსწავლეები თავად აყალიბებენ და ჩამოწერენ შეკითხვებს.
• თანაკლასელთა მიერ დასმულ შეკითხვებზე პასუხის გაცემით უმჯობესდება მათი კომუნიკაციის უნარები.

ამ სტატიაში განვიხილავ მე-7 კლასში ინგლისური ენის საგაკვეთილო პროცესს ამ საინტერესო მეთოდის გამოყენებით, როგორც   ლექსიკური ერთეულების განმტკიცებისათვის, ასევე, განვლილი ტექსტის უკეთ გააზრებისათვის.

მასალა:

განვლილი საბუნებისმეტყველო შემეცნებითი ტექსტის მიხედვით: „რვაფეხა, შენიღბვის ოსტატი“, მოსწავლეებს უნდა ამოეწერათ ახალი ლექსიკური ერთეულები-მიეწერათ დეფინიციები, ინგლისურ ენაზე.

მაგ; Disguise-to give a new appearance to a person or thing, especially in order to hide its true form.

ასევე, მოსწავლეებს ტექსტის გარშემო უნდა მოეფიქრებინათ და ჩამოეწერათ შეკითხვები.

აქტივობის აღწერა:

          პირველი ეტაპი – მოსწავლეებმა უნდა მოიმარჯვონ თავიანთი მომზადებული მასალა(ლექსიკური ერთეულები, შეკითხვები).

მეორე ეტაპი – მოსწავლეები (5-7 მოსწავლე) დგებიან წრეში (გარე წრე). წრის შიგნით დგება 5-7 მოსწავლე და ქმნის შიდა წრეს. შიდა და გარე წრის წარმომადგენლები ერთმანეთის პირისპირ დგანან. აუცილებელია, რომ გარე წრის თითოეულ მოსწავლეს ჰყავდეს თავისი მეწყვილე შიდა წრეში.

მესამე ეტაპი – მასწავლებლის ნიშანზე (მაგ.: ზარი) გარე წრის მოსწავლეები შიდა წრის მეწყვილეებს უსვამენ წინასწარ მომზადებულ კითხვებს ლექსიკურ ერთეულებზე (ერთდროულად), შიდა წრეში მდგომნი კი პასუხობენ ინგლისურ ენაზე მათ დეფინიციებს (1-2 წუთის განმავლობაში).

მეოთხე ეტაპი – მასწავლებლის მომდევნო ნიშანზე გარე წრეში მდგომი მოსწავლეები გადაადგილდებიან საათის ისრის მიმართულებით და მომდევნო თანაკლასელის პირისპირ დგებიან. ასე იქმნება შიდა და გარე წრის წევრების ახალი წყვილები. აღნიშნული მოქმედება მეორდება მანამ, სანამ გარე წრის წევრები არ დაუბრუნდებიან თავდაპირველ მეწყვილეებს.

მასწავლებელი დგება წრის შუაში ან მოძრაობს წრის გარეთ, აკვირდება მოსწავლეების საუბარს და ინიშნავს რვეულში.  შესაძლებელია, მოგვიანებით შიდა და გარე წრეების მოსწავლეებმა გაცვალონ როლები.

იგივე მეორდება შეკითხვების დასმის დროსაც. მოცემული აქტივობის ხანგრძლივობა შეიძლება გაგრძელდეს 15-20 წუთი.

მასწავლებლის როლი: პედაგოგი აკვირდება მოსწავლეების საუბარს, აფიქსირებს მათ წარმატებებსა და სირთულეებს, რაც შემდგომში ინდივიდუალური უკუკავშირის მიწოდებას უზრუნველყოფს.
დასკვნა “შიდა და გარე წრე” არის პრაქტიკული და ინოვაციური მეთოდი, რომელიც ხელს უწყობს ლექსიკური ერთეულების დამახსოვრებასა და კომუნიკაციის უნარების განვითარებას. აქტივობა მოსწავლეებს ეხმარება, ისწავლონ გუნდურად მუშაობა და გააუმჯობესონ საუბრის უნარები ინგლისურ ენაზე.

გამოყენებული ლიტერატურა:

1. Brown, H. Douglas. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Education, 2014.
2. Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, 2001.
3. Nation, I. S. P. Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge University Press, 2013.

https://mastsavlebeli.ge/


No comments:

Post a Comment